Opatija, úterý 8. 9. 2015

09.09.2015 09:45

Ahoj všem ať jste kdekoliv. Hlásím se vám z týdenního pobytu Evy a Vaška na Opatijské riviéře. Nejdříve stručné info: Teplota vody již čtvrtý den 26 stupňů, na obloze svítí slunce a někteří jsou již i lehce spálení, jako třeba Vašek. Je úterý něco po desáté hodině dopolední. Právě se vracíme ze snídaně. No a jaký byl průběh uplynulých dní? Zatím, co si Vašek užíval moře a pochvaloval si různé možnosti přístupu do čistého Jadranu, já si procházela pláže pod hotelem a seznamovala se s chodem kavárniček a nabídek pro lázeňské hosty. Před odchodem se Vašek podíval na hodinky, aby zjistil jak dlouho opravdu trvá cesta nesportovním typům jak jsme my dva z hotelu do Jadranu. Jsou to čtyři minuty.

Opatija je lázeňské město a tak mám chvílemi pocit, že jsme v Karlových Varech, nebo v Luhačovicích. Ve stráni se tyčí krásné stavby a kousek dál je moře. Je to velmi zvláštní, ale příjemný pohled. Pláž lemují bary a restaurace, z některých si lidé přímo odskakují do moře. Není to legrace. V ratanových křesílkách popíjí kávu a když se jim zdá, že jim je teplo, udělají krok a jsou v Jadranu. Půl litr točeného piva tu dostanete za 13 kuna. Na promenádě, která je 15 kilometrů  dlouhá se procházejí lidé, jen tak si korzují. Sedí ve stínu pod palmami, či pod mohutnými slunečníky venkovních zahrádek. Někteří si čtou, další se drží za ruce jako v zamilovaném filmu a někdo jen tak sleduje scenérii moře. Co jsem byla překvapena, čeština tu není téměř vůbec slyšet. Hodně angličtina, italština, němčina i japonština. Stezka Franz Josefa lemuje celé pobřeží a je několik kilometrů dlouhá. Potkávám jednoho z našich  účastníků zájezdu, který spíše než ležení u moře miluje procházky mi s úsměvem ve tváři oznamuje, že došel až na samotný konec, kde se nachází  SURF bar. Objednal si jedno velké a popovídal si barmankou o našem SURF clubu. V 18,30 se otevírá restaurace, ve které jsou k dispozici všem návštěvníkům hotelu švédské stoly, které se prohýbají. Na své si přijdou i takové vybíravé typy jako jsem já. Každý den nám šéf kuchař připravuje zcela jiný sortyment jídla. Těsně před 20 hodinou žhavíme již připravené nástroje, rychlé převlečení a přesně ve 20,00 začínáme. Potlesk se line celou restaurací a my s Vaškem máme premiéru na Opatijské riviéře a jako první zní Bílá orchidej. Hned po slavnostním přivítáním tak ‚, jak jsme zvyklí u Surfáků se hned taneční parket naplnil. A jak probíhal první večer? O tom si nechejte povyprávět od přímých účastníků zájezdu.

Většina naší SURFácké skupiny  ještě před snídaní a večeří využívají krásný bazén se slanou vodou, který je součástí našeho hotelu Opatija a je pro nás v ceně. V 10:00 hodin celá skupina odchází do přístavu, kde na nás čeká loď, ze které jsme měli možnost se všichni seznámit s krásami toho krásného pobřeží Opatijské riviéry. V programu byla i hodinová zastávka. Dali jsme si s Vaškem za cíl vytvořit z tohoto nového prostředí hudební DVD, které má název Pláže a slunce Jadranu. Po příjezdu se každý rozešel po svých zájmech. Po večeři byl připraven program místního hudebníka, který vyhrával na terase hotelu k tanci a poslechu. Vzpomněli jsme si na Stipeho a krásné chvíle na terase hotelu Minerva v Podgoře. Jeho hlas nám stále chybí a je nenahraditelný. Je úterý ráno. Uzavírám tuto krátkou reportáž a vyrážím k moři za přáteli pod modrou oblohou.

Fotogalerie: Opatija - úterý 8.9.2015

/album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn0006-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn0009-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn0013-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn4147-kopie-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn4148-kopie-jpg/
/album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn4150-kopie-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn4154-kopie-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn4156-kopie-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn4161-kopie-jpg/ /album/fotogalerie-opatija-utery-8-9-20151/dscn4197-kopie-jpg/
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Fotogalerie: Opatija - úterý 8.9.2015

Tato fotogalerie je prázdná.